Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Dum dummare

Av crazybusdriver - 13 augusti 2010 07:45

Svensk polis har en typ av ammunition i sina tjänstevapen som är omdiskuterad i Sverige, varför? Jo därför att denna typ av ammunition är förbjuden enligt Genevekonventionen. Länder som använder sådan ammunition i krig är krigsförbrytare.


Denna ammunition som även kallas dum-dum är konstruerad så att kulan splittras i kroppen och sliter sönder allt inuti. Man löper stor risk att dö var man än blir skjuten, man förblöder helt enkelt. Annars om man har tur kan man få amputera.


Sådan ammunition har alltså svensk polis. Det är ett stort teg ifrån de gamla kaliber 22 vapnen, de s k ärtbössorna, som polisen hade förut. Varför kan man undra, varför ska svensk polis använda mördarammunition som man inte ens får använda i krig?


Polisens syfte är väl inte att mörda först och fråga sen? Även om en del vänner av lag och ordning tycker att det måste vara pli på buset kan de väl ändå inte tycka att polisen ska vara domare och bödel samtidigt? Polisens vapen bör väl vara av sådant slag att de stoppar en förövare från att dels skada de eller ngn annan. man behöver inte trasa sönder en människokropp för det.


Ska polisen överhuvudtaget ha vapen? ja det kan man fråga sig. Åk till vårt grannland Norge, där har polisen inga vapen. De har endast batong och pepparspray. I händelse av skarpt läge får polisen kvittera ut vapen för det tillfället. Inte ens engelska poliser har vapen utan kör enligt ungefär samma system som norska polisen.


Men här i Sverige tycker vi att polisen ska mörda i första hand och sedan prata.

Jag tycker vi har en dum-dum polis och ännu dum-dummare politiker som har kommit på detta.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av crazybusdriver - 25 augusti 2010 11:04


   Men jag är ju viktig på mitt lilla vis jag med liksom...med mitt lilla jobb och min lilla lön.   Det är ju som en lokalvårdare t ex, "en oerhört viktig kugge" på ett företag. Det tror jag verkligen att de känner också när de drar omkring på si...

Av crazybusdriver - 25 augusti 2010 11:02

 Ingen big deal: Mc-cleaner senior, 15kr timmen.    Men vi får ju alla lön efter förtjänst. Det finns det ju ngn slags gudomlig rättvisa som ser till. Låter lite likt gamla tiders adels-privilegier. Gud tyckte att vissa människor var bättre p g a...

Av crazybusdriver - 12 augusti 2010 13:13

Va, två människor som älskar varandra. Fan vad arg man blir. Ok att de är bögar men måste de leva sitt liv som andra människor?  De kan väl smyga med sin läggning och leva dubbelliv i skam och skuld...det är väl det minsta man kan begära i visad...

Av crazybusdriver - 12 augusti 2010 12:50

Vänsterpartiets förslag om nej till vinster i vården är efterlängtat och helt nödvändigt anser jag. Synd bara att det är vänsterpartiet som kommer med förslaget, nu kan ju inget annat parti tycka att det är en bra ide... ...

Av crazybusdriver - 12 augusti 2010 12:21

Phuong Thi Kuong i skogen gick. Kurrande mage och sorgsen i blick. Läpparna små utav köld äro blå. Bara jag slapp att så hungrig här gå.   Lånade pengar till resan hit, lockades att på en sommar bli rik. Trodde hon skulle få med sig nåt hem, pen...

Presentation


Crazy Busdriver

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok

Besöksstatistik

Foreign?


Ovido - Quiz & Flashcards